Meer dan 50 jaar printers en labels

Veelgestelde vragen

FAQ voor orders, reparaties en retouren

Vind hier antwoorden op veelgestelde vragen over:

  Offertes
  Orders
  Retouren
  Support
  Reparaties
  Kwaliteitsissues
  Leveranciersverklaringen

1. Aanvragen

Altec werkt niet met prijslijsten, alleen met gerichte offertes. Het aanvragen van een offerte en samples kan telefonisch via 02 270 34 88, per e-mail naar info@altec.be en via onze website. Aanvragen worden altijd opgevolgd door onze verkoopmedewerkers. Vaak nemen zij telefonisch contact op versturen direct een offerte per e-mail.

Vertegenwoordiger op bezoek?
Mocht je een vertegenwoordiger langs willen hebben op locatie? Geef dit dan aan bij de aanvraag, dan nemen wij contact op om een afspraak te maken.

Online meeting?
Tegenwoordig is het ook mogelijk om een online meeting met beeld en geluid aan te vragen via Microsoft Teams. Dit soort afspraken zijn persoonlijker en handiger (bijvoorbeeld het delen van scherm) dan een telefonisch gesprek, maar ook sneller dan een fysieke afspraak.

2. Opvolging van aanvragen

Een aanvraag volgen wij op werkdagen binnen 24 uur op.

Duurt een reactie langer dan verwacht? Neem dan telefonisch contact op via 02 270 34 88.

1. Bestellen

Bestellingen zijn telefonisch of per e-mail door te geven:

  • Telefonisch: 02 270 34 88
  • Per e-mail: orders@altec.be 
2. Leveringen

Bestellingen leveren we dezelfde dag nog uit wanneer deze voor 12.00 uur zijn geplaatst, mits de artikelen op voorraad zijn.

Artikel niet op voorraad?
Standaard versturen wij alleen complete orders. Is een deellevering wenselijk?
Neem dan telefonisch contact op via 02 270 34 88

Verzending binnen België
Leveringen binnen België verzenden wij dezelfde werkdag via de pakketdienst van DHL. Is de order dusdanig groot dat er een pallet benodigd is? Dan gaat er een extra werkdag levertijd overheen.

Orders met een minimale waarde van € 100,00 leveren wij franco uit. Bij bestellingen met een lagere orderwaarde rekenen wij € 15,00 administratiekosten.

Verzending binnen de EU
Op aanvraag.

Verzending buiten de EU
Op aanvraag.

3. Orderbevestigingen

Altec vindt goede communicatie over bestellingen belangrijk. Nadat wij een order invoeren in ons systeem, krijg je automatisch een orderbevestiging toegestuurd met verzenddata.

E-mailadres voor orderbevestigingen
Je kunt een standaard e-mailadres aan ons doorgeven waar wij de orderbevestigingen naar toe sturen. Stuur hiervoor een e-mail naar orders@atlec.be 

Ontvang je geen orderbevestigingen?
Neem contact met ons op om te controleren waar het mis gaat via 02 270 34 88 of info@altec.be 

Wijziging van levertijd
Duurt een bestelling langer dan aangegeven? Dan versturen wij een nieuwe orderbevestiging toe. 

Mocht je een bestelling niet hebben ontvangen op de door Altec toegezegde leverdatum én geen orderbevestiging hebben ontvangen? Neem dan contact met ons op via 02 270 34 88 of info@altec.be 

4. Spoedorders

Haast met een order? Dan kunnen wij met een koeriersdienst een spoedzending regelen.

Neem hiervoor contact op via 02 270 34 88 om de mogelijkheden en kosten te bespreken.

Dezelfde dag nog leveren?
Nog meer haast en is de bestelling dezelfde dag nog nodig? Dan kunnen we een koerier inschakelen.

5. Ophaalorders

Het is mogelijk om een bestelling op te halen bij het magazijn van Altec. Geef dit door bij de bestelling, dan zetten wij het klaar.

1. Retour aanvragen

Altec hanteert een bedenktijd van 10 dagen. Heb je je binnen de termijn van 10 dagen bedacht over de aanschaf?
Vul dan het aanmeldformulier voor retouren in. Of overleg het met een Altec medewerker via 02 270 34 88 of info@altec.be

Special (maatwerk) artikelen uitgezonderd
Special artikelen kunnen niet retour gestuurd worden. Dit zijn op maat gemaakte artikelen die Altec niet terug kan nemen.

2. Retour sturen

Verstuur artikelen retour in de originele verpakking en/of in de originele doos.

Brady printers
Bij Brady printers is de originele doos zelfs een vereiste, anders komen hier extra kosten bij kijken.

Retournummer vermelden
Verstuur artikelen retour onder vermelding van het retournummer van Altec. Dit retournummer ontvang je van een Altec medewerker.

Hulp nodig bij printers, software of labels?

Ondersteuning nodig bij het instellen van de labelprinter, software of labels? Of loop je tegen een technisch probleem aan? Onze support afdeling zit op werkdagen tussen 08.30 en 17.00 klaar om ondersteuning te geven.

Vaak dezelfde dag nog geholpen
Wanneer je op werkdagen voor 15.00 uur contact opneemt, kunnen we dezelfde dag nog helpen.

Support aanvragen
Vraag support aan door contact op te nemen via 02 270 34 88 of info@altec.be 
Of vul hier ons supportformulier in.

Lijkt de labelprinter defect te zijn?

Neem eerst contact op met Altec via 02 270 34 88 of info@atlec.be . Veel problemen die lijken op een defect, zijn eenvoudig en op afstand op te lossen door onze supportmedewerkers. Mochten wij vaststellen dat de printer inderdaad defect is, dan vragen wij de printer retour te sturen. Op basis van het serienummer controleren wij of de printer nog onder garantie valt voor reparatie.

Reparatieduur
De reparatietijd is gemiddeld 10 werkdagen. Tenzij de labelprinter terug naar de fabriek moet. Dan kan het langer duren.

Heb je een klacht over de kwaliteit van labels? Neem dan contact met ons op om het probleem te bespreken via 02 270 34 88 of info@altec.be 

Wij willen je vragen om de volgende punten alvast voor te bereiden:

  1. Maak een foto van het label in de kern van de rol
    Hierop staat het batchnummer van de labels.
  2. Maak duidelijke foto's van het probleem van de labels
    Dit helpt ons bij het inventariseren van het probleem.

Altec kan altijd een leveranciersverklaring opstellen en versturen, mocht dat gewenst zijn. Je kunt dit aanvragen door een mail te versturen naar info@altec.be

Terug
Vragen over labels

Hulp nodig bij het vinden van een label?

Op werkdagen bellen we je binnen 24 uur terug voor een passend labeladvies.

Zelf een label vinden?

Persoonlijk labeladvies?

02 270 34 88

Terugbelverzoek

persoonlijk advies