DataPrint
Krijg je een foutmelding bij het importeren van een XLSX-bestand (Excel) in DataPrint?
Dit komt in de meeste gevallen door het ontbreken van een driver die DataPrint nodig heeft. Deze wordt met Microsoft Office 365 en sommige recente versies Microsoft Office niet meer automatisch geïnstalleerd. De oplossing vind je hieronder.
Je bent bezig met het importeren van een XLSX-bestand (Excel) en je krijgt een foutmelding te zien. Dit betekent in veel gevallen dat er een driver ontbreekt op jouw PC: Access Database Engine
De benodigde driver kun je eenvoudig downloaden van de Microsoft website via de volgende link:
Selecteer English als taal en klik op de oranje Download knop
Kies in het volgende scherm alleen voor de volgende optie:
AccessDataBaseEngine.exe
Klik vervolgens op Next om het downloaden te starten.
Installeer de driver en herstart daarna DataPrint. Het probleem zou nu opgelost moeten zijn.
Loop je tegen problemen aan?
Kan of mag je bijvoorbeeld de driver niet downloaden en/of installeren? In veel gevallen gaat het dan om een rechtenbeperking. Neem hiervoor contact op met jullie eigen ICT-afdeling.
Neem in andere gevallen telefonisch contact op met onze support-afdeling via T. 02 270 34 88
Op werkdagen bellen we je binnen 24 uur terug voor een passend labeladvies.